November 15, 2011

Buang Yang Keruh Ambil Yang Jernih, Baru Teguh Peribadi


Sedangkan lidah lagi tergigit
Apa pula suami isteri

Buang yang keruh ambil yang jernih
Baru teguh peribadi

Apa guna kita bertengkar
Suami isteri harus bersabar

Kasih sayang rukun dan damai
Hidup seperti dalam mahligai
Maaf hamba wahai dinda

Buang yang keruh ambil yang jernih
Baru teguh peribadi

Suami isteri mesti berpakat
Rumah tangga mendapat berkat

Apa guna selisih faham
Kalau kini aman tenteram
Pohon ampun wahai kanda

Buang yang keruh ambil yang jernih
Baru teguh peribadi





--> Dengarkan <3






Sungguh. Pertama kali lagu ini kedengaran di telinga saya, ia sebagai satu penyemangat buat saya. Segala ego , manja ! boleh luntur bila saya cuba untuk memahami lirik lagu yang pernah dinyanyikan oleh Allahyarham P.Ramlee dan Allahyarhamah Saloma. 


Saya kira, lagi ini sebagai satu suntikan buat saya. dan sangat sesuai buat suami isteri. Sedangkan lidah lagi tergigit, apatah lagi suami isteri.


Walau bagaimana pun, bukan sengketa yang saya harapkan. Saya harapkan dan cuba untuk mencipta kebahagiaan dalam rumahtangga yang bakal dibina nanti. bersama suami yang tersayang. Moga Allah melimpahkan kasih sayang antara Suami Isteri .Saya ingat lagi kuliah yang saya pernah hadiri pada setiap hari ahad. Peringatan buat diriku bahawa kunci kebahagiaan dalam rumahtangga adalah di dalam genggaman si isteri. khair insyallah. 


Itulah impian ku dalam meraih keluarga yang bahagia di dunia dan akhirat. Moga Allah melimpahkan kasih dan rahmat padaku. biznillah.







No comments:

Post a Comment