March 23, 2011

Biarku menangis dalam hujan, biar tak siapa tahu gelodak hati ~~




Bismillahirrahmanirrahim~
In The Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful.




Biarkan diri menangis dalam hujan agar tangisannya tidak kelihatan. Biar hanya Allah yang Maha Mengetahui bukan sahabat handai, biar terpaksa menangis sendiri asalkan manusia sekelilingku kegembiraan. Biar kamu kesesakan tapi kamu tahu bahawa Allah itu ada. Manusia di sekelilingmu tidak mampu membantu kamu sembuh tapi Allah itu ada pengubat segala keracunan hati. Bertahajudlah pada Dia mohon agar dikuatkan hati menerima takdir, bukan semuanya yang kita mahukan akan kita perolehi. Mengadulah pada yang sudi, Ya Rahman, kerana dia punya pelbagai solusi hati. Jadi mengapa mahu menangis sendiri dan merasa sunyi sedangkan engkau punya Allah di hati, Dia tak akan pernah menginggalkan dirimu sendiri di saat ramai manusia meninggalkanmu. Chill~ =D


......................................................................................................................


Bila mana kita enggan memaafkan, ada semacam rasa satu sakit hati yang sedang melingkar dalam jasad. Walhal perkara yang menyakitkan hati dan jiwa kamu itu sudah lama berlalu, ianya tetap menjadi duri-duri yang tumbuh dalam jiwa kamu. Atmosfera jadi sempit. Nafas jadi kaku. Kebencian itu penanda kamu. Kamu terperangkap dalam satu lingkungan peristiwa yang menghenyak kamu. Kamu kepenatan sendiri untuk melayari kehidupan hanya kerana sebab satu dendam yang kamu sendiri ciptakan walhal kemaafan itu jalan terbaik. Motivasi semaksima mungkin, engkau tahu sendiri.


2 comments:

  1. sabarlah ye.."mengapa harus kau mengalah,pada dugaan kau menyerah?"

    ReplyDelete
  2. Allah. kadang kadang terasa jasad ini ingin jatuh. tetapi, ku gagahkan diri ku untuk bangkit kembali. tiada daya dan kekuatanku melainkann dengan kuasa Allah swt..

    ReplyDelete