October 15, 2011

Kasih Sayang


Saya menulis dengan cinta dan bermaksud memaknakan cinta. Saya mahu berkongsi sedikit kisah hidup saya juga orang yang berhampiran saya. Saya percaya dalam setiap perkara yan berlaku ada hikmah yang sarat. Saya mahu sesiapa yang membaca juga melihat suka dan derita mereka sebagai hikmah yang berat dengan kasih sayang Allah. Bukankah kita mengakui Allah sebagai kekasih yang utama? Kita juga maklum bahawa Allah amat belas dan kasih kepada kita. Sayangnya Tuhan kepada kita tidak terlawan ‘cinta omong kosong’  kita hambaNya. Jadi bagaimana pantas seorang kekasih (Allah) menyakiti kekasihnya?
Allah itu Maha Halus. Kasih sayangnya juga halus, sangat rahsia. Bagaimana pula mahu menembusi rahsia kasih sayang Allah? Mudah saja, bersangka baiklah selalu dengan Allah, diberi suka atau dipaksa sakit, semuanya dengan maksud menghampirkan kita kepadaNya.

No comments:

Post a Comment