October 23, 2011

saya sayang kamu, Sahabat !




Apabila berbicara soal keluarga, ibu bapa, orang yang dicintai dan dikasihi, sahabat-sahabat, pelajaran , saya lah orang yang paling mudah "sensitif" tentang hal itu. Bagi saya itulah pendorong saya untuk terus melangkah dan melangkah. Coretan serta luahan hati saya pada hari ini adalah berkenaan sahabat. 

*mengalir air mata*

Berbicara soal sahabat, saya teringat sebuah nasyeed kegemaran saya yang dinyanyikan oleh kumpulan Brothers yang bertajuk "Sahabat Sejati". Tidak jemu-jemu saya dalam menghayati cebisan lirik-lirik yang sungguh bermakna dalam erti sebuah persahabatan.

sememangnya manusia memang sangat mudah lupa daratan. kata ringkasnya seperti kacang lupakan kulit. Kalau dulu waktu susah kita lah segalanya. kita lah tempat untuk mengadu domba. kitalah tempat untuk bergantung. kitalah segala-galanya. ibarat seperti dunia tak lengkap tanpa diri kita.segala-galanya kita.

tapi,


bila dah jumpa kesenangan bersama orang lain, kita dibuang jauh-jauh. Ibarat kita dibuang ketengah laut. Dibiarkan lemas dan terkapai-kapai seorang diri. Tanpa menoleh walau sekali pun. Langsung tidak pernah terfikir dan ingat bahawa  kita lah yang membantu dia untuk bernafas dan terus hidup sebelum ni. mudahnya kamu lupakan jasa orang ya. Bukan untuk mengungkit, tetapi cukuplah sekadar untuk ingat yang hidup ini ibarat roda..

Terima kasih wahai insan sahabat yang saya sayangi <3 

       


Entah mana silapnya.

Mungkin pada kata-kata yang berbaur lain rasa dan 
cenderung tersilap sangka, mungkin juga perlakuan 
yang menuntun akal menafsirkannya dengan lain makna, 
mungkin dan mungkin dan terlalu banyak mungkin. 
Saya dah penat. Penat memikirkan mana silapnya dan 
silapnya dari siapa. Sebab makin difikir, makin saya 
tak jumpa tepiannya..





Entah apa khabar sahabat itu sekarang.. 






Harapan saya, doa saya, semoga sentiasa bahagia, 
selalu berada dalam lindunganNYA, walau kita mungkin 
mampu lagi jadi sahabat seakrab seperti dulu-dulu kala, 
saya tetap berdoa agar kamu beroleh kejayaan yang 
diingininya selama hidup ini. Ibu pesan tak baik 
gaduh-gaduh. 


Pengajaran yang saya dapat dari kesilapan kita,
 berterus teranglah walau kejujuran dan kebenaran itu 
kadang-kadang sangat pahit.. 




Dan jujurnya saya berterus terang, saya SAYANG kan kamu sahabat.. =)






p/s : Semoga kita bertemu di syurga ya sayang

No comments:

Post a Comment