April 13, 2011

Merindui suasana Al-Quran



Bismillahirrahmanirrahim~
In The Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful.



Dari Abi Hurairah RA Nabi SAW bersabda:


"Hari kiamat nanti akan dibawa depan Allah 3 golongan manusia...


pertama golongan mati syahid,


kedua golongan hafaz Al-Quran,


ketiga golongan banyak harta dan suka bersedekah..


Lalu tuhan bertanya pada mereka kenapa kamu dibawa awal depan aku berbanding yang lain? 

maka yg mati syahid berkata "aku dulu mati syahid", "kamu bohong!!!"
kata Allah "kamu dulu mati bukan mati syahid,
tapi niat kamu hanya nak tunjuk berani melawan musuh, maka tempat kamu dineraka".. 

Berkata yg hafaz Quran "aku dulu hafiz dan setiap hari aku baca Quran", "kamu bohong!!!" kata Allah "Niat kamu hanyalah untuk menunjuk kemerduan suara dan supaya dipanggil Qari maka tempat kamu dineraka"..


Golongan ketiga "aku kaya dan banyak bersedekah" , "kamu bohong, tidaklah lain melainkan kamu ingin menunjuk-nunjuk yg kamu banyak harta, maka tempat kamu dineraka"


Merindui BIAH AL-Quran seperti dulu. Merindui suasana Al-Quran. Merindui Ukhuwah Islamiyyah T_T















No comments:

Post a Comment